روستای مفتی کلا-جمعیت-تاریخچه
 
مفتی کلا 89
اطلاعات گوناگون از روستای مفتی کلا

 

 

 روستای مفتی کلا

 مفتی کلا، روستایی است ازتوابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران - ایران. 

 

 جمعیت

 این روستا در دهستان مذکوره قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۵۰۶نفر (۱۳۰خانوار) بوده‌است.

 

 تاریخچه نام روستای مُفتی کلا (تلوکلا):

 کَلا (kala) که اشتباهاً آنرا کُلا (kola) می نامند. در فارسی قدیم به معنی قلاع و جمع مکسر قلعه می باشد.کَلا به معنی یک توده جمعیت خاص، در یک منطقه جغرافیایی خاص می‌باشد. به طور مثال: اگر گفته شود مشهدیکلا، یعنی: اینکه توده ای از جمعیت مشهدی‌ها که در یک منطقه هستند. و نیز کُردکلا، یعنی: اینکه توده‌ای از جمعیت کُردها که در یک منطقه گرد هم جمع شده اند.

 نام قدیم این روستای زیبا که در آن زندگی می کنیم، تلوکَلا بود و به معنی منطقه ای بود که دارای تَلُو یا همان تیغ‌های فراوان (درختان انار) می‌باشد. بعد از اصلاحات اراضی، روستاها شناسنامه دار شدند.

 از اداره ثبت، عده ای نزد مرحوم آقای حاج شیخ عبداله عبدی که بعنوان فرد باسواد آن زمان بود آمدند تا نام روستا را از او بپرسند، نامبرده نام مفتی را از نام خود، به معنی شیخ فتوا دهنده یا فرد بزرگ، روی این محل و روستا نهاد. بنابراین نام این محل از تلی کَلا (تلوکَلا) به مفتی کَلا (مفتاکَلا) تغییر نام یافت.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

به وبلاگ روستای مفتی کلا خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مفتی کلا89 و آدرس moftikola.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 94
بازدید کل : 36971
تعداد مطالب : 20
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1